menu
close
Home keyboard_double_arrow_right Nieuws keyboard_double_arrow_right Uw wekelijkse moment van contact: Ervaar de Zilverlijn

Uw wekelijkse moment van contact: Ervaar de Zilverlijn

Soms kan een simpel telefoontje het verschil maken.

Heeft u behoefte aan een luisterend oor of gewoon een gezellig gesprek? Zeker wanneer u minder mensen ziet dan u zou willen, kan een fijn contactmoment veel betekenen. De Zilverlijn is er om u hierbij te helpen: een wekelijkse of tweewekelijkse belservice waar een vriendelijke vrijwilliger klaarstaat voor een praatje of een goed gesprek, afgestemd op uw wensen. Of u nu even uw hart wilt luchten of gewoon zin heeft in een leuk gesprek, de Zilverlijn staat voor u klaar. Ontdek hoe eenvoudig en waardevol een telefoontje kan zijn!

Ridder (90): ‘Ik blijf er écht speciaal voor thuis.’

Hij noteert het netjes in zijn agenda. Ridder van Doorne zorgt ervoor dat hij de wekelijkse belafspraak van de Zilverlijn nooit vergeet. ‘Het zou jammer zijn als ik een telefoontje mis!’ Ondanks dat Ridder best wel wat sociale contacten heeft, is zijn wereld klein. Daarom vindt hij het bellen via de Zilverlijn zo leuk. ‘Het is fijn om een praatje te maken met iemand die helemaal los staat van mijn leventje. Ik vind het geweldig om op deze manier meer van de wereld te horen. Het is echt een opkikkertje!’

Wat is de Zilverlijn?

De Zilverlijn is belservice van Het Nationaal Ouderenfonds. U wordt iedere week of om de week op een vast dagdeel gebeld door een van onze getrainde vrijwilligers. Zij bieden een luisterend oor, een gezellig praatje of een goed gesprek. Precies waar behoefte aan is.

Hoe werkt de Zilverlijn?

Na een kennismakingsgesprek met de coördinator van het Ouderenfonds, belt een vrijwilliger u elke week op een afgesproken dagdeel op. De vrijwilligers van de Zilverlijn hebben vaak veel uiteenlopende verhalen gehoord en hebben levenservaring. Een telefoontje duurt ongeveer 20 minuten. Uiteraard zijn alle gesprekken vertrouwelijk. Heeft u geen behoefte meer aan de gesprekken? Dan kunt u zich gewoon weer afmelden.

Proefperiode

De Zilverlijn start eerst met een test. Deze gratis proefperiode duurt een half jaar, waarin deelnemers en vrijwilligers regelmatig een vragenlijst ontvangen om te meten of de belservice aan de behoefte voldoet. U beslist dus mee over de toekomst van de Zilverlijn.

Aanmelden

Wilt u ook regelmatig gebeld worden voor een praatje of een goed gesprek? Meld u dan aan voor de Zilverlijn. Bel ons Klantcentrum: 088 344 2000, ma-vrij, 9-17 uur of meld u online aan.

Gerelateerde nieuws

Bekijk alle
De Euromast is een van de bekendste landmarks van Rotterdam en biedt een spectaculair uitzicht over de stad en haar wereldberoemde haven. Met een hoogte van 185 meter is deze toren niet alleen de hoogste van Nederland, maar ook een plek waar bezoekers kunnen genieten van een panoramisch uitzicht dat reikt tot aan de kust bij helder weer. Of u nu voor het eerst in Rotterdam bent of er al jaren woont, de Euromast biedt een unieke ervaring die u niet mag missen.
Heeft u behoefte aan een luisterend oor of gewoon een gezellig gesprek? Zeker wanneer u minder mensen ziet dan u zou willen, kan een fijn contactmoment veel betekenen. De Zilverlijn is er om u hierbij te helpen: een wekelijkse of tweewekelijkse belservice waar een vriendelijke vrijwilliger klaarstaat voor een praatje of een goed gesprek, afgestemd op uw wensen.
Op de afbeelding zie je een oudere vrouw en jongere vrouw. De jongere vrouw, helpt de oudere vrouw. De jonge vrouw is de mantelzorger van de oudere vrouw.
Bent u mantelzorger en voelt u zich soms overbelast? Geen zorgen! Er zijn veel ondersteuningsmogelijkheden voor u beschikbaar, naast hulp van Aafje. Hier vindt u allerlei handige tips en tools voor mantelzorgers. Heeft u nog vragen? Aarzel dan niet om contact op te nemen met de coördinator informele zorg bij onze huizen of bel de Mantelfoon voor thuiszorg.