menu
close
Home keyboard_double_arrow_right Nieuws keyboard_double_arrow_right In gesprek met Ventsis: De zorgzame pedicure van Mobella

In gesprek met Ventsis: De zorgzame pedicure van Mobella

Ventsis is een warme en deskundige medische pedicure die haar passie voor voeten al jaren inzet bij Mobella. Als ambulant pedicure brengt ze al vier jaar een glimlach op het gezicht van haar tevreden klanten, en Mobella is dan ook ontzettend trots op haar bijdrage. We vroegen Ventsis of ze ons een kijkje wilde geven in haar wereld, en gelukkig zei ze ja! In dit interview leren we Ventsis beter kennen en ontdekken we wat haar drijft in haar werk.

Wat is Mobella precies?
Mobella is al meer dan 27 jaar actief in meer dan 2.000 plaatsen in Nederland. Mobella werkt samen met specialisten als kappers, pedicures en schoonheidsspecialisten en koppelt de klant aan een gediplomeerd en ervaren specialist. 

Hoe ben je bij Mobella terechtgekomen?
Toen ik mijn opleiding tot pedicure had afgerond, begon ik online te zoeken naar werkmogelijkheden. Al snel kwam Mobella naar voren als een van de eerste opties, en het leek direct een goede match.

Kun je iets over jezelf vertellen?
Natuurlijk! Ik ben een 41-jarige vrouw, oorspronkelijk afkomstig uit Bulgarije, maar ik woon inmiddels al 16 jaar in Nederland. Ik ben gelukkig getrouwd en heb twee prachtige dochters. Voordat ik in de pedicurewereld stapte, werkte ik in de zorg. Het sociale aspect van dat werk sprak me enorm aan, en dat is iets wat ik ook in mijn werk als pedicure heel belangrijk vind. Wat ik minder fijn vond aan de zorg, waren de onregelmatige werktijden. Daarom besloot ik een nieuwe richting in te slaan.

Wat heeft je ertoe gebracht om je aan te sluiten bij Mobella?
In het begin had ik wat twijfels, vooral over de kleine lettertjes. Maar na een persoonlijk gesprek met Mobella voelde het goed en besloot ik de stap te zetten. Het biedt me veel zekerheid, en ik vind het fijn dat Mobella een groot netwerk heeft waar ik op kan bouwen.

Wat bevalt je aan Mobella, en wat minder?
Wat ik heel prettig vind aan Mobella is de zekerheid; je hebt altijd klanten, en als er problemen zijn, bijvoorbeeld als een klant niet wil betalen, staat Mobella voor je klaar om te helpen. Ze bieden echt ondersteuning wanneer dat nodig is. Wat ik minder fijn vind, is dat de eerste afspraak door Mobella wordt ingepland. Je weet dan niet precies waar je terechtkomt, en dat kan soms voor wat spanning zorgen. Daarnaast wordt er niet altijd even goed naar de route gekeken, en gezien mijn grote werkgebied is het niet ideaal als ik veel kilometers op één dag moet maken.

Als je Mobella een cijfer zou mogen geven van 1 tot 10, welk cijfer zou dat zijn?
Ik zou Mobella een 8 geven. Ze bieden veel zekerheid en ondersteuning, wat voor mij als ambulant pedicure heel belangrijk is. Dankzij hun grote netwerk heb ik altijd voldoende klanten, en ik kan op hen rekenen als er problemen zijn. Er zijn wel nog enkele verbeterpunten, zoals de routeplanning en de eerste afspraak die soms stressvol kan zijn. 

Hoe vind je het om pedicure te zijn? Wat vind je leuk aan het vak en wat minder leuk?
Wat ik geweldig vind aan het pedicurevak is dat je nooit bent uitgeleerd. Elke dag brengt weer iets nieuws en je blijft je ontwikkelen. Wat ik minder prettig vind, is dat de werkomstandigheden niet altijd ideaal zijn. Soms moet je echt improviseren om een comfortabele en ergonomisch verantwoorde werkplek te creëren.

Wat zijn de voor- en nadelen van mobiel werken?
Een groot voordeel van mobiel werken is dat als je je dag goed plant en tot 16.00 uur werkt, je ook echt om 16.00 uur klaar kunt zijn, of zelfs eerder als alles op schema verloopt. Zodra je klaar bent, kun je direct naar huis en je eigen dingen gaan doen. Het nadeel is dat je vertraging kunt oplopen door het verkeer, en als je route niet goed gepland is, moet je soms heel veel rijden. Ook zijn de werkomstandigheden bij de klanten thuis niet altijd optimaal. Ik zorg er altijd voor dat de klant goed zit en probeer mijn werkplek zo goed mogelijk aan te passen. Het is mijn verantwoordelijkheid om te zorgen dat zowel de klant als ik comfortabel zijn. Gelukkig is er tegenwoordig veel apparatuur beschikbaar om de behandelingen thuis goed uit te kunnen voeren.

Hoeveel uur werk je per week, en ben je daar tevreden mee?
Ik werk ongeveer 30 uur per week voor Mobella. Soms is dat wel wat veel, maar over het algemeen ben ik er tevreden mee.

Ben je lang bezig met de administratie en dergelijke?
Nee, gelukkig niet. Mijn man doet de administratie, en ik houd me alleen bezig met het beantwoorden van e-mails.

Wat vind je van de planning en de planners?
Over het algemeen zijn de planningen goed. Soms zijn de afstanden tussen afspraken wat groot, maar de meeste vervolgafspraken plan ik zelf. Wat betreft de planners merk ik dat degenen die er al langer werken, je snel begrijpen en meteen aanpassingen doen als je dat vraagt. Dat vind ik heel prettig.

Wat vind je van je klanten? Kun je daar iets over vertellen?
Je hebt natuurlijk niet altijd alleen maar leuke klanten, maar over het algemeen heb ik heel fijne mensen in mijn klantenkring. Het zijn meestal oudere mensen, en met velen bouw je echt een band op.

Tot slot, zou je Mobella aanraden, en zo ja, waarom?
Ja, ik kan Mobella zeker aanraden. Dankzij het grote netwerk van Mobella heb je altijd zekerheid van klanten. Tijdens beide lockdowns heb ik kunnen blijven werken, omdat Mobella veel oudere en kwetsbare klanten heeft die toch hulp nodig hadden. Die stabiliteit is voor mij erg waardevol.

Wilt u ook een afspraak maken met een gediplomeerd pedicure van Mobella? U vindt hier de gegevens om een afspraak te maken.

Gerelateerde nieuws

Bekijk alle
De Euromast is een van de bekendste landmarks van Rotterdam en biedt een spectaculair uitzicht over de stad en haar wereldberoemde haven. Met een hoogte van 185 meter is deze toren niet alleen de hoogste van Nederland, maar ook een plek waar bezoekers kunnen genieten van een panoramisch uitzicht dat reikt tot aan de kust bij helder weer. Of u nu voor het eerst in Rotterdam bent of er al jaren woont, de Euromast biedt een unieke ervaring die u niet mag missen.
Heeft u behoefte aan een luisterend oor of gewoon een gezellig gesprek? Zeker wanneer u minder mensen ziet dan u zou willen, kan een fijn contactmoment veel betekenen. De Zilverlijn is er om u hierbij te helpen: een wekelijkse of tweewekelijkse belservice waar een vriendelijke vrijwilliger klaarstaat voor een praatje of een goed gesprek, afgestemd op uw wensen.
Op de afbeelding zie je een oudere vrouw en jongere vrouw. De jongere vrouw, helpt de oudere vrouw. De jonge vrouw is de mantelzorger van de oudere vrouw.
Bent u mantelzorger en voelt u zich soms overbelast? Geen zorgen! Er zijn veel ondersteuningsmogelijkheden voor u beschikbaar, naast hulp van Aafje. Hier vindt u allerlei handige tips en tools voor mantelzorgers. Heeft u nog vragen? Aarzel dan niet om contact op te nemen met de coördinator informele zorg bij onze huizen of bel de Mantelfoon voor thuiszorg.